Dierbare herinneringen

28 december 2018 - Utrecht, Nederland

We zijn weer thuis. De laatste ochtend te voet nog het centrum van Paramaribo in geweest (gelukkig droog, want de poncho's hadden we al weggegeven), nog eens de drukte beleeft, de markt en de winkeltjes, én uiteraard de prachtige houten kathedraal bezocht en bewonderd. Daarna uitchecken, wachten op de taxi (die extra vroeg komt ivm de drukte - ons vliegtuig vertrok uiteindelijk twintig minuten te laat omdat de crew te laat kwam door de drukte), en weer wachten op het vliegveld.Toen uren later de flight-information aangaf dat we over 52 minuten zouden landen, kreeg ik de kriebels: het is rond en we beginnen aan een nieuwe fase - en we zijn 'gewoon' weer in Utrecht. Met nog één stuntje: we hebben met rugzakken gereisd, maar deze never nooit één meter gedragen - ze gingen altijd met de beschermzak er omheen de taxi of het vliegtuig in. Maar... vanaf Schiphol de zakken eraf en uiteindelijk met de rugzakken op de rug onze straat ingelopen... Gelukkig zag één van de buren ons, dus het verhaal dat we 'gebackpackt' hebben is hiermee bevestigd....

We hebben een heerlijke vakantie gehad, met soms hele lange en volle dagen, waarvan we toch vooral genoten hebben, maar ook bijzonder veel wijzer geworden zijn. Iedereen die dit blog gevolgd heeft: dank! Jullie reacties op het blog, of anders via mail en sociale media waren steeds weer een stimulans om te blijven schrijven - en het is leuk om te doen. Ze zeggen we eens, dat 'leven' 'herinneringen maken' is - dan kunnen we zeggen dat we er stevig op los geleefd hebben: we houden er vele dierbare gedeelde herinneringen aan over.

1. Christine Nanlohy:
    29 december 2018
    Fijn Annette en Bert dat jullie weer terug zijn in jullie home sweet home! Blijf vooral nagenieten van jullie prachtige reis en jullie hebben waardevolle herinneringen gemaakt. M.l.gr.Christine
  2. Janna Mud:
    29 december 2018
    Ha Bert en Annet. Welkom thuis! Iedere dag bij mijn ontbijt jullie reisverhaal gelezen. Rustig moment op vaak drukke dagen. Dank daarvoor. Heerlijk nagenieten nu en fijne jaarwisseling. Groet Janna
  3. Janneke:
    29 december 2018
    Lieve Bert en Annet, fijn dat jullie weer goed thuis zijn! Dan kan het ‘herkauwen’ en mijmeren nu beginnen... Wat hebben jullie een mooie reis gehad! En wat was het leuk om elke dag met jullie mee te beleven!! Geniet maar lekker na. Heb een mooie jaarwisseling in jullie eigen huis. En voor 2019: van álles het beste! Liefs en groeten, Janneke
    PS: Utrecht is óók leuk joh ;-)
  4. Salomina:
    29 december 2018
    Altijd fijn om weer thuis te zijn na een lange reis. Nu plannen maken om deze kant op te komen! 😉😘
  5. Sylvia Kloet.:
    29 december 2018
    Goed dat jullie weer veilig thuis zijn. Ik reisde fijn met jullie mee via deze blog!
    Nu lekker thuis bij komen en de jaarwisseling vieren. We spreken elkaar in het nieuwe jaar. Groetjes van Sylvia en Adri.
  6. Elke:
    29 december 2018
    Schön, dass ihr wieder gut zurück gekommen seid, wieder etwas näher an münchen!!! Kommt gesund ins neue Jahr 2019 🍸🐖📆👉🗓