Leisure time in Arequipa

7 december 2018 - Arequipa, Peru

Weer een leisureday: (voor ons doen) laat op, rustig ontbijten, en weer een nieuw stukje van de stad verkend - richting de rivier, die vroeger veel breder was, maar door het vasthouden van water voor o.a irrigatie, nog maar een smal stroompje. Jammer genoeg is het grote park alleen op zondag open. We merken ook nu weer, dat als je zo'n 500 meter uit het centrum weg bent, dat dan de stad er "wat rommeliger" uitziet. Geen 'veegfunctionarissen' meer - die zijn er alleen voor het toerisme. Weer verschillende bankjes uitgeprobeerd. Ook weer op de Plaza des Armes, waar we ook een bezoek brengen aan kathedraal en museum (miljoenen aan kerkschatten). De kathedraal is gesticht bij de stichting van de stad (1540 nC), maar in de 19e eeuw totaal vernield door één van de vele aardbevingen, en daarna in nieuwe stijl weer opgebouwd. In 2001zijn de torens bij een aardbeving weer vernield - één van de torens viel in de kerk - precies voor het uit België stammende orgel met 1200 pijpen - het grootste van Z-Amerika. Straks met de nachtbus naar Nasca - dus geen WiFi.