Quito

16 december 2018 - Quito, Ecuador

De Nasa heeft 35 jaar geleden de oorspronkelijke bewoners gelijk gegeven wat betreft de plek/lijn waar de evenaar loopt.. Het is opmerkelijk om te zien dat een meter ten noorden van de evenaar het water rechtsom wegloopt uit een gootsteen en een meter ten zuiden linksom - en precies op de evenaar draait het water niet en valt het recht naar beneden. Zo heeft deze plek ook bijzondere effecten op je evenwicht en de kracht die je kunt uitoefenen. We bezoeken de oude binnenstad en zien weer een mooie stad: de kathedraal en vele kerken (overal diensten met een volle kerk), mooie doorkijkjes met weer vulcanen op de achtergrond, pleinen en straten met een gezellige zondagse drukte. In museum Casa del Alabado zien we weer mooi keramiek, sierraden, weefwerk, etc. van de vroege culturen. Ook Quito heeft 'last' van de migratie - vooral uit Venezuela - straatverkoop, ongecontroleerde groei van de buitenwijken, misdaad - en de stad heeft amper geld voor een opvang-programma. Uiteindelijk met een taxi naar ons verblijf.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl