Valparaiso

14 november 2018 - Santiago, Chili

Op deze prachtige lentedag van oost naar west - naar Vaña del Mar en Valparaíso - naar de Pacific. Overigens maar 150 km. Wijn proeven onderweg (Chili is een grote wijn-exporteur), de Reloj de Flores (bloemenklok) zien in Vaña del Mar, Chiveche als lunch, vervallen suburbs van Valparaíso bekijken (jammer van zoveel vergane glorie), en een boottochtje in de haven - met nogal wat luie zeeleeuwen - als afsluiting. Op 'Acapulco-beach' van Vaña del Mar maakt Annette door het water 'verbinding' met de Molukken. Valparaíso is de regenboogstad, met heel veel migrantengroepen. De onderlinge verbinding die migranten zoeken - net als in Santiago - vindt je hier terug in migrantenwijken - Duits, Italiaans, etc. Een gids die urenlang Spaans en Engels door elkaar spreekt. Weer veel informatie dus.
Inmiddels de tickets voor morgen geregeld - 05.50 uur de deur uit. Overigens (voor onze nicht) gisteren vergeten te vertellen, dat we prachtige renpaarden hebben gezien op de renbaan in de stad.

1. Emmy Visch:
    15 november 2018
    Goedemorgen Bert en Annette! Leuk om jullie reisverslag bij het ontbijt te lezen! Ben benieuwd waar jullie vlucht naar toe gaat.....
  2. Ingrid:
    15 november 2018
    Hoi Bert en Annette. Wat een leuke verhalen!.
  3. Margreet de Ree:
    15 november 2018
    Chileense wijn. Niet te versmaden. En dan zo'n mooie foto daarmee van jullie twee. Ook die dansers op het plein gisteren. Goed te zien dat er weer zoveel levends is.
  4. Janna Mud:
    15 november 2018
    Mooie foto van jullie beiden!
  5. Maurice Fernandes Mendes:
    Ha Bert,
    Leuke foto's, mooie verhalen. Maar wat is Chiveche? Lust ik dat ook?
  6. Henk van der Schaft:
    19 november 2018