Een verdrietige dag

18 december 2018 - Quito, Ecuador

We hoopten dat we onze zieke Pa Bongso (92) na onze vakantie nog zouden treffen - maar dat mocht niet zo zijn. Vanochtend kwam het bericht van zijn overlijden. We leven mee met zijn naasten en allen die hem dierbaar zijn.
Misschien toevallig, maar vandaag klimmen we naar het hoogste punt van onze reis: de Cotapaxi, de hoogste actieve vulkaan, met een nog altijd witte sneeuwkap - die overigens door de global warming is afgenomen. We zijn naar boven geklommen tot net onder de sneeuwgrens op 4.819 mtr, waar we even in gedachten bij Pa Bongso zijn. Dichterbij konden we niet komen.
Een stevige klim - met zo nu en dan wat regen en fijne sneeuw - met als beloning geweldige vergezichten. In het berglandschap - waarin je voortdurend nieuwe ansichtkaarten ziet - zien we onder andere allerlei vogels en wilde paarden. Een vos paradeert voor onze auto om zich goed te laten fotograferen. En de rookpluimen uit de vulkaan zijn af en toe zichtbaar tussen de wolkenpartijen. Een verdrietige, onvergetelijke dag.

1. Janna Mud:
    19 december 2018
    Ha Bert. Goedemorgen. De condoleances voor jou en Annet. Verdrietig. Maar ook prachtig om juist op deze dag op zo'n plek te zijn.
  2. Maurice Fernandes Mendes:
    19 december 2018
    Bert en Annet, gecondoleerd met Pa Bongso, sterkte gewenst. Mooie foto's en video's allemaal.