Bij de geiten - 13 mei

14 mei 2015 - Devils Tower, Verenigde Staten

Even na de middag zijn we op de camping bij Devils Hill ('Bear Lodge' zeggen de Indianen), aangekomen. Voor we onze nicht, Allo Noya, treffen, hebben we nog tijd om een wandeling om de berg te maken, waarbij veel aandacht uitgaat naar de klimmers die de steile wand van de vulkaanprop aan het bedwingen zijn. Bear Lodge is ook een heilige plek en overal zijn er door de Indianen gebedsdoekjes in de bomen gehangen. Van de opnames die hier gemaakt zijn voor 'Close encounters of the first kind' vinden we niets terug; in het hoogseizoen wordt deze film hier blijkbaar elke avond gedraaid.

Bij terugkomst staat Allo ons al op te wachten. Zij houdt geiten en haar plan om er wat leuks van te maken wordt uitgevoerd: we zeggen de camping af en gaan met haar mee naar de plek waar haar 250 geiten staan - en gaan daar overnachten. Zestien km off road zetten we de camper naast haar 'hoofdkwartier' - bestaande uit een kleine huifkar, waar ze vaak dagen en nachten achter elkaar in haar eentje verblijft. De geiten zijn aan het jongen, wat met het slechte weer van een paar dagen terug geen pretje was - om pasgeboren geitjes te redden heeft ze vele jonge geitjes in haar 'hoofdkwartier' op laten warmen. De door hun moeders verstoten geitjes moeten melk bijgevoerd krijgen, wat een mooie activiteit voor Annette is om bij te helpen. En nu slapen met alleen de -soms onbekende- nachtelijke geluiden van dit enorme wijdse gebied.

1. Emmy:
    14 mei 2015
    Foto's van de geitjes? Spannend dat jullie off road zijn gegaan. Generator aan of echt back to basics?
  2. Margreet:
    14 mei 2015
    Wat een pracht ontmoeting met een nicht die in zo'n compleet andere wereld leeft en wat een ervaring in dit weidse, natuurlijke landschap.
  3. Sam & Ria:
    17 mei 2015
    Wat leuk dat jullie Allo hebben opgezocht. Prachtige natuurvrouw is zij. Leuk dat mee te kunnen beleven.