Danpaati

26 december 2018 - Paramaribo, Suriname

Op kerstavond op de Surinamerivier kaaimannen spotten... Op de eerste kerstdag 's avonds een leuk verzorgde culturele avond, waar vrouwen en meisjes van het niet-christelijke Dan (het aan Danpaati gelieerde dorp) voor de toeristen zingen en dansen uit de slaventijd laten zien. Als toeristen hebben we als tegenprestatie enkele kerstliederen gezongen. Op tweede kerstdag met het groepje van zes, waarmee we een aantal dagen hebben opgetrokken, 's avonds bij terugkomst in Paramaribo samen gegeten bij één van het groepje die in Paramaribo woont - gezellige tweede kerstavond en bijzonder dat we in korte tijd zo goed met elkaar overweg konden.
Een mooi uitstapje naar het zuiden was het - drie uur auto tot voorbij het Brokopondo stuwmeer en daaarna nog goed twee uur met de boot de Surinamerivier af naar de lodge op het eiland in de rivier (dan=stroomversnelling; paati=eiland). Boswandeling waarbij we tweemaal een tarántula zien, bezoek museum met geschiedenis slavernij èn kunstwerken van een groep Rasta's dat daar werkt, bezoek aan Dan waar we zien hoe de inheemse bevolking nog leeft, ronddartelen op een stroomversnelling en lekker het water met kracht langs je heen voelen gaan, peddelen tegen de stroom in - en nog zo wat - mooie afsluiting van de vakantie. En vandaag weer terug natuurlijk - met flinke regenbuien op de boot.

1. Janna Mud:
    27 december 2018
    Geen foto van de tarantula? Goed reis terug naar Nederland.
  2. Christine Nanlohy:
    27 december 2018
    Prachtige belevenis Bert en Annette!

Goede vlucht terug.

Christine 🌹🏝🛫
  3. Margreet de Ree:
    27 december 2018
    Ook een hele goede reis terug Annet en Bert. Van harte welkom weer in ons kikkerlandje en bedankt voor het mee mogen reizen met jullie !!!