Dutch Windmill - 26 mei

27 mei 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

San Francisco is ook vandaag onder de wolkendeken gebleven, terwijl het in de omgeving van ons RV-park steeds zonnig is geweest. In de zon is het goed uit te houden bij de frisse zeewind, anders is het wat killig, maar al warmer dan afgelopen dagen.

Vandaag tijd genomen om in alle rust op pad te gaan, maar onvoorbereid blijkt ook niet altijd het beste uit te pakken - de bus is dan net voor je neus vertrokken... De Golden Gate Bridge van dichtbij bekeken, met de bus de stad buiten het centrum verkend en de Pacific aangeraakt bij Ocean Beach. Een heel groot strand zonder een mens te bekennen, en absoluut niets te doen; in het water slechts drie surfers die proberen de golven te trotseren. In het park daar staan twee windmolens: de Murphy Windmill en de Dutch Windmill, waarbij de laatste bleek te staan in de Queen Wilhelmina Garden. Koningin Wilhelmina heeft blijkbaar in 1902 de windmolen, die moest voorzien in water in dat gebied, gesubsidieerd. Het heette eerst 'Queen Wilhelmina Tulip Garden', maar 'Tulip' stond niet meer op het naambordje en in de tuin stonden geen tulpen maar begonia's. Die stonden er goed bij.

Leuk kennis gemaakt met een stel Australiërs, dat plannen heeft over enkele jaren Europa te 'doen'. CruiseAmerica kon ons vandaag ook niet verder helpen - morgenvroeg weer contact zoeken. Bijtijds naar 'huis', nog even in de zon, de was gedaan, en alles klaar, zodat we morgen vrolijk verder kunnen.

1. Christine Nanlohy:
    27 mei 2015
    Lieve Annette en Bert,

Heel mooi jullie te kunnen volgen via de blog! En wat een prachtige plaatjes. Beleef zelf hierdoor USA ook een beetje mee! We keep in touch.

Christine

Christine