Yosemite - 27 mei

28 mei 2015 - Yosemite Valley, Verenigde Staten

Van de grote stad en de bijbehorende drukte naar de natuur en de rust van Yosemite National Park in de Sierra Nevada - en naar zonniger streken! We staan nog voor het park op een ruime camping in een mooie vallei: Yosemite Lakes. Ze hebben hier overigens wel muggen. Onderweg hiernaartoe 'door de Betuwe' gereden: omvangrijke boomgaarden en ook wijngaarden, net als andere bouwgrond en grasland zwaar geirrigeerd. Langs de weg en op de heuvels, waar je groen gras verwacht, heel veel geel: het gras is al hooi voor het gemaaid is. De droogte is zichtbaar.

De eerste verkenning van het park maakt ons weer sprakeloos van de schoonheid van de natuur: valleien, rotsen, kleuren, watervallen, hoge dikke pietrechte bomen (je valt er helemaal bij in het niet), stroompjes, keien - en ga zo maar door. Een eerste kleine wandeling gemaakt - heerlijk! Ook in dit park heeft enige jaren terug een grote brand gewoed, wat nog steeds goed zichtbaar is.
De hoeveelheid auto's op de parkeerplaatsen en de lange rij stilstaande auto's, toen om vijf uur iedereen tegelijk weg wilde, maakt overigens duidelijk dat het hier ook een drukte van belang is. Reden voor Annette om op de parkeerplaats te koken en te eten, zodat we naderhand zonder drukte naar onze camping konden rijden.

Zaterdag kan er al - in Henderson - naar de auto gekeken worden...