Hiking - 28 mei

29 mei 2015 - Yosemite Valley, Verenigde Staten

Na de eerste indruk van het Park wilden we vandaag niet teveel in de auto zitten en in ieder geval een (voor onze huidige omstandigheden) flinke wandeling maken. Maar welke... Er zijn er tig te vinden, maar gelukkig vonden we ook informatie over de zwaarte van de hikes en wat er te zien is. Het werd een combinatie van 'easy to medium' (voor oudere luitjes) en het bekijken van sequoias: Merced Grove. En dan loop je - gewaarschuwd dat bergopwaarts wat inspannender is - eerst anderhalf uur aan een stuk bergafwaarts, in een sparrenbos met ook sequoias totdat we helemaal onderin de grove een riviertje vinden met een klein beetje water. De terugweg viel uiteindelijk nog mee: een uur en drie kwartier. Na een dutje in de camper langs de weg ben je vervolgens weer helemaal de oude...

Daarna El Capitan nog opgezocht, met de bedoeling daar ook nog een stuk te wandelen, maar daar is het niet erg van gekomen, vooral doordat verschillende klimmers hoog tegen de bergwand met hun uitdaging bezig waren. Ze zitten 3 a 5 dagen tegen die bergwand aan voordat ze boven zijn.
Op de terugweg - je denkt de weg al te kennen - rijden we (weer eens) verkeerd, maar toevallig langs de Merced River: klein beetje water en heel veel heeele grote stenen.