Snake River - 21 mei

22 mei 2015 - American Falls, Idaho, Verenigde Staten

We verlaten via de west-entrance Yellowstone Park en rijden via de I-20, 91 en 39 naar American Falls. Al snel verandert het landschap in landbouwgrond en echt gecultiveerd grasland, maar we blijven ook lange stukken ruw en rotsachtig, onbruikbaar gebied zien. Opvallend is dat vrijwel alle land dat in gebruik is, beregend wordt. De temperatuur verandert ook: het scheelt meteen een jas en een vest.

Onderweg gebeurde er iets raars: we hebben al twee dagen geen internet en toen we bij een Quick Stop in Ashton wel internet op konden, zaten we allebei vooral op de telefoon te staren - zo werkt verslaving... Wel fijn om te horen overigens dat het met iedereen goed gaat - Elly had in Panama ook geen internet en liet per sms weten dat het goed gaat.

We hebben een uitstapje in Idaho Falls gemaakt: laagbouw, brede straten, en voor alles is heel veel ruimte - blijkbaar typisch Amerikaans. Rockland, een dorpje in het 'achterland' is een vredig afgelegen plekje in bijna oneindig bouwland. Langs de 39, een kleinere weg, zien we soms vreselijke rommel rond huizen en ook woonwagen-wijken. Opvalt dat bij heel veel huizen/boerderijen ook grote woontrailers staan - voor werklui?

American Falls stelt niet veel voor (er is een dam die van het meer een waterreservoir maakt), maar Snake River liet zich van z'n mooie rotsige kant zien: in Massacre Rocks State Park (waar ook langs de rivier gekampeerd kan worden, maar dat is op geen kaart terug te vinden) hebben we een prachtige wandeling gemaakt met uitzicht op de rivier. Morgen rijden we nog een stukje langs Snake River tot bij Twin Falls, waar stuntman Ievel Knievel met z'n motor over de rivier probeerde te springen, blijkbaar met veel botbreuken tot gevolg. Op deze camping weer geen internet - wel telefoon.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl