Yellowstone Park - 20 mei

22 mei 2015 - Yellowstone National Park, Verenigde Staten

Vroeg eruit - met een zonnetje door de ramen! - om naar de geyser 'Old Faithful' te gaan. We moeten omrijden, omdat een aantal wegen nog zijn afgesloten. Het is niet de hoogste geyser, maar wel de bekendste, omdat ze 'betrouwbaar' elke 92 minuten haar stoom en heet water de lucht in slingert. Met vele honderden wachten we het spannende moment af... zou ze weer op tijd zijn....? En ja hoor! Rond de Old Faithful maken we een flinke wandeling langs de vele bubbelende, spuitende en ook stinkende bronnen. En zien weer het kleurenspel van de mineralen en de prachtige grillige vormen die de poeltjes aannemen. Ook komen we bij toeval precies op tijd aan voor de eruptie van de hoogste geyser. Op de terugweg hebben we nog tijd om een aantal andere 'geyservelden' te bezoeken en de waterval in de rivier de Gibbon. We hadden oorspronkelijk nog een dag extra hier gepland, maar voor ons in deze anderhalve dag voldoende geweest. We gaan toch geen trails lopen om maar beren tegen te komen.... Overigens zagen we nog wel een mooie beige-kleurige wolf voorbij komen en stonden we een tijd lang stil voor een kudde overstekende buffels met vele jonkies.