Naar de Big Apple - 3 mei

5 mei 2015 - New York City, Verenigde Staten

Met een rustige Amtrak-treinreis (maken we dat ook mee) van Washington naar New York, waar we even na de middag aankomen. Een enthousiaste conducteur vertelt over de intercom allerlei verhalen over de omgeving, de steden (Baltimore, Philadelphia) en natuurlijk met trots over de Big Apple, zodra dat in beeld komt. Vanaf Penn-station, midden op Manhattan, met de taxi naar het hotel in LIC. Ondertussen contact met Elly, die met de bus naar New York komt en met Jan, die vanuit Nederland aankomt. Beiden slapen bij vrienden van Jan.

Nog tijd zat om een eerste verkenning te doen, dus met de metro op pad. We stappen uit bij Rockefeller Centre .... en zoeken ons een weg ... Voor het NBC-gebouw gaat Jimmy Fallon blijkbaar voor een uitzending een kunstje met een fiets doen: straat afgesloten, veel toeschouwers en -tig agenten die de boel in de gaten houden. We slenteren verder - almaar omhoog kijkend met verbazing over de bijzondere plek - schuiven Broadway op en komen in de gekte van Times Square terecht: een plek om te beleven en daar hebben we dan ook de tijd voor genomen. Tegen de avond gauw nog even via 7th Av naar Central Park gewandeld en daar op een bankje aan de rand van het park van de zwoele voorjaarsavond genoten.

In de buurt van het hotel een hapje gaan eten - waar Elly en Jan ons wat later komen opzoeken om samen nog een drankje te doen. ...en dan is er geen tijd meer voor een blogje.

1. Margreet:
    14 mei 2015
    Jullie zien dat ik wat later ben ingestapt. Maar erg leuk om te lezen. En bijzonder dat je daar met Elly en Jan bent. Ben benieuwd of je gevieren blijft reizen.