Central Park - 4 mei

5 mei 2015 - New York City, Verenigde Staten

Om tien uur met Jan en Elly aan de rand van Central Park afgesproken om Central Park en Midden Manhattan te 'doen'. Een prachtige voorjaarsdag in een prachtig park. Mijn beeld was dat het vooral grasveld zou zijn, maar dat blijkt een verkeerd beeld te zijn: bomen in bloesem, ruwe rotsen, heuveltjes, mooie beelden en sculpturen, etc. Bijzonder is wel, dat je je er vrijwel steeds van bewust bent, dat er hoge gebouwen om het park heen staan.

We wandelen tot aan het Guggenheim Museum dat we bezoeken. Jammer genoeg is het maar deels geopend.

Met de metro 'terug' naar Midtown, waar we onder andere het Grand Central Terminal en de New York Public Library bewonderen, en in Bryant Park een tijdlang heerlijk vertoeven. Weer naar Times Square waar we de sfeer nog een keer beleven. Elly en Jan gaan dan naar hun vrienden, en wij begeven os naar het Broadhurst Theatre om de musical 'Mama Mia' bij te wonen - een cadeautje van de kinderen aan Annette - en ik mocht mee. Een leuke (ABBA)voorstelling.