The Mall - 2 mei

3 mei 2015 - Baltimore, Maryland, Verenigde Staten

Midden in de nacht heeft Elly zich bij ons gevoegd - twee grote bedden, dus ruimte zat. Minder mooi is dat m'n telefoon het begeeft: na vijf seconden herstarten - en dat stopt niet meer. Ik kan niet meer bij een hoop - oa ww- gegevens. Hm.
Vroeg beginnen aan onze dag in Washington - iig geweldig voorjaarsweer. Surprise: ontbijt is niet inbegrepen - dus eten op straat - the American way... Rondleiding in het Capitol, bezoek National Museum of American Indians. 's Middags treffen we Sala en Zara - vrienden van El. Na het Washington Monument, WWII-Memorial (toch wel emotioneel momentje, vooral doordat er drie in uniform stram stonden met een opgevouwen Amerikaanse vlag - de vlag die familie van gesneuvelden mee krijgt), Lincoln Memorial, Korean War-Memorial en nog zo wat, een wandeling om het Witte Huis. Annette en ik nemen daar afscheid en gaan - met wat te eten - zo'n beetje total-loss naar het hotel. Zij bezoeken nog Georgetown.
Een dutje en toch maar met de telefoon aan de slag: uiteindelijk een harde reboot en alle gegevens terug halen. Pff.
E  pluribus unum - uit velen een - is de spreuk van de dag. Eenheid in verscheidenheid. De basis van de vereniging van staten (niet onderwerping, maar vrijheid)... maar in het bieden van plaats aan de indianen is hierbij fundamenteel wat mis gegaan. Bij integratie van culturen is het ook nu nog en ook voor ons een belangrijke leidraad: e pluribus unum.

1. Sylvia en Adri:
    5 mei 2015
    Annette en Bert,
    Leuk!
    Wij volgen jullie hoor, gezellig.
    Groetjes Adri en Sylvia.