Route 66 - 1 juni

1 juni 2015 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Toch nog een stukje Route 66! Vanaf Las Vegas rijden we via Kingston en de I-40 naar de Grand Canyon. Van Kingston tot Williams op de Route 66 - het staat steeds aangegeven op  de borden, op de bruggen, etc. en in de benzinestation-winkeltjes kun je terecht voor souvenirs. De herinnering is er, maar er is niets zichtbaar van de (geromantiseerde) filmpjes over de route.

Met de mijlen die we afleggen verandert langzaam maar zeker het landschap weer, en de temperatuur wordt aangenamer. De kale woestijn met zijn kleine struikjes wordt wat frisser, er wordt wat gras zichtbaar - eerst nog geel, maar gaandeweg krijgt het z'n kleur - en er komen grotere struikjes, dan kleine boompjes en vervolgens - zeker in de buurt van de canyon - grotere (denne)bomen. En er lopen weer wat koeien. Maar toch vooral grotendeels een ruw, moeilijk bewerkbaar land dat het nog van de pioniers moet hebben.

In Tusayan bekijken we in IMax eerst een prachtige film over de (eerste verkenning) van de Canyon, waarna we met de gratis shuttle naar de Canyon gaan en een eerste wandeling op de Zuid-Rim maken - w a t  e e n  k l o o f  - wat een diepte, lagen gesteente,  kleuren en 'bouwwerken'! Morgen verder en in ieder geval een (heel) klein stukje de diepte in.... Hopelijk krijgen we ook iets te zien van het - woeste - water...  Het zou mooi zijn als het lukt om niet alleen van bovenaf in de kloof te kijken, maar het ook nog iets anders te beleven - gaan we zien.

1. Emmy:
    2 juni 2015
    Geweldig he? Vergeet niet naar Sunset Point te gaan! Prachtig!
  2. Janna:
    2 juni 2015
    Ha Bert, wat een mooie beschrijving weer. Ik heb zelf lang geleden een boek gelezen over een groep wertenschappers die in een boot de Grand Canyon afvaren: 'De rivier die tegen de berg opstroomt' van William Calvin. In dat boek wordt vanuit verschillende wetenschappelijke invalshoeken vertelt over het ontstaan en de ontwikkeling van de Grand Canyon. Echt prachtig! Maar jouw verhalen zijn ook erg mooi. Nog heel veel plezier voor jou en Annette.
  3. Janna:
    2 juni 2015
    Nog een nabrander. Ook de foto's zijn zo mooi.