Van Banff naar Jasper

9 mei 2023 - Jasper, Canada

Langs de Bow River, die Calgary van water voorziet (Bow Valley Parkway) en de Athabasca River (Icefields Parkway) van Banff naar Jasper. Het moet één van de mooiste routes ter wereld zijn, met besneeuwde bergen, meren, de kronkelende rivieren, gletsjers en watervallen - en dat mooi afgewisseld met groene dennewouden.

Wij hadden, zeker aan het begin van de rit, wat verbeeldingskracht nodig om al het moois te zien. Dikke wolken onttrokken de bergtoppen aan het zicht, regen vertroebelde ons beeld, en verschillende bezienswaardigheden die we op ons lijstje hadden waren 'closed'. Gelukkig werd het weer in de loop van de dag iets beter en hebben we genoten van de prachtige vergezichten, gletsjer en watervallen. Een prachtige rit, waarbij we ook nog het geluk hadden een zwarte beer langs de weg te zien.

In Jasper staan we -full hooked up- op de grootste RV Campground van Canada. Weer een plek 'met een view': voor, achter en opzij uitzicht op besneeuwde bergtoppen - en overal zoveel keutels dat het haast niet anders kan, dan dat we hier ook nog wat beesten gaan aantreffen.

Morgen afspraak met een garage om naar de radio te laten kijken, die ons vandaag in de steek liet.

1. Marijke pieterson:
    11 mei 2023
    Weer een leuk verslag bedankt
  2. Emmy Visch:
    11 mei 2023
    Mooie foto’s! Ook met donkere luchten is het landschap mooi……
  3. Sam & Ria:
    11 mei 2023
    Een feest van herkenning in 2016 hebben wij dezelfde route gereden. Ook bij ons was het van mist naar sneeuw etc. Wij hebben toen bij de gletsjer een wandeling gemaakt. Leuk dat jullie een beer hebben gezien. Veel plezier met de roadtrip.
  4. Thea:
    11 mei 2023
    Wat jammer dat jullie al het moois van het eerste stuk van de Parkway door het weer ontnomen is, maar fijn om te lezen dat jullie later op de dag toch hebben kunnen genieten van de prachtige omgeving. Met als kers op de taart een beer langs de weg ! Weet zeker dat al die keutels duiden op herten of misschien, als jullie de camper heen en weer voelen schudden, is de beer jullie achterna gereisd ! 😉 Vanaf nu hopelijk goed weer !
  5. Joke:
    11 mei 2023
    Onvoorstelbaar hoe daar de natuur is, echt super ook dat wij meegenieten mogen!
    Veel plezier samen!
    Liefs en groet, Jopie en Joke
  6. Ansems:
    11 mei 2023
    Dat is al een stuk beter dan de vorige ervaring. Mooie foto's! Geniet nog verder, dan kunnen wij op afstand ook blijven meegenieten.
  7. Leonoor:
    16 mei 2023
    Jullie zitten daar prachtig! Mooie landschappen! Geniet ervan.