Alweer Fraser

20 mei 2023 - Vancouver, Canada

De Fraser-rivier begeleidt ons al de hele tour. En nu, nadat we bij Tsawassen door de ferry afgezet zijn (weer geen vis gezien!), rijden we vanaf de monding van de Fraser stroomopwaarts langs de rivier en langs de kenmerkende Alex Fraser Bridge, Vancouver in, om in Burnaby onze nieuwe campingplaats te vinden. Hutje mutje staat het hier weer bij elkaar - een plek waar net een camper + bankje in past, en dan met hoge heggen afgescheiden.

Na de eerste oriëntatie gaan we down-town met de Sky-Train (gewoon een metro boven de grond), waar we eerst bij het BC Place Stadium tegenover de Olympic Village aan de False Creek een mooi zonnig plekje vinden om lekker te verpozen en te kijken naar wandelaars, fietsers, joggers in alle soorten en maten en voorbij schietende aqua-taxi's. Heerlijk!

Als toetje op de dag naar Frankie's Jazz-club om eerste rang te eten met live-muziek van Maureen Kennedy. Daar kan geen Orka tegenop. Dat was genieten!

1. Anita:
    20 mei 2023
    Wat een rijke en inspirerende reis Bert en Annet, leuk omte lezen dank Bert!
    Ik wens jullie veel succes en plezier. Hartelijke groet Anita
  2. W.vanEngeland:
    20 mei 2023
    Jullie staan op dezelfde camping als wij stonden
    Het is nauwkeurig parkeren
    Voor de eerste keer skytrain dacht ik de machinist zit gewoon te appen!
    De skytrain wordt op afstand bestuurd en de machinist plaats is gewoon een passagier plek
  3. Leida lukaart:
    20 mei 2023
    Mooie reacties, heel herkenbaar. Genieten maar. Terug via Calgary?
  4. Bert Ormel:
    21 mei 2023
    Maandag/dinsdag - Vancouver>Calgary. Woensdag vliegen.
  5. Leonoor:
    21 mei 2023
    Nou jullie genieten in volle tuigen! Bedankt voor jullie mooie verhalen!