Naar Victoria

18 mei 2023 - Victoria, Canada

Onder een grijze, maar droge hemel vanmorgen eerst (een stukje van) de Wild Pacific Trail gelopen, langs de prachtige ruwe kust van de Pacific. Erg mistig, dus Annette heeft alleen via het water contact met de Molukken gemaakt... Even lekker de benen gestrekt, voordat we weer naar de andere kant van het eiland gaan om Victoria te bezoeken. Er is geen weg langs de westkust, dus eigenlijk weer een 'retourtje' - deze keer van 150+ km...

Weer een mooie rit over het eiland, waarbij de zon zich langzaam maar zeker weer deed gelden. Eerst een d-tour langs Coombs gemaakt, waar we wel het gras op de daken hebben gezien, maar niet de geiten die daarop zouden moeten lopen. Daarna bij het plaatsje Ladysmith van de Highway af, om door het gebied van de First Nations People te rijden, en bij Duncan (totempalen-dorp) totempalen te bewonderen.

Mooi op tijd in Victoria voor een rustig avondje.

1. Thea:
    18 mei 2023
    Na de gereden kilometers van de afgelopen dagen is het denk ik wel fijn om 2 dagen in Victoria te hebben, even rustig aan lijkt mij. Tip: breng een bezoek aan Butchart Gardens ! (als die al niet op het programma staat).
    Geniet er van !
  2. Elke:
    18 mei 2023
    der Baum auf dem Foto hat sicher viel zu erzählen - von einem langen Leben und viel Geschichte, obwohl er immer am selben Platz steht. Ihr habt viel zu erzählen von einer langen Reise - immer in Bewegung. ich wünsche euch weiter viele Überraschungen.
  3. Leonoor:
    21 mei 2023
    Van dezelfde weg terugrijden, is prettig om alles te herbeleven. Een korte dejavu. Annette, daar heel ver aan de andere kant van de Pacific ligt inderdaad de Molukken. 😀