Naar Dutch Lake

11 mei 2023 - Clearwater, Canada

Vanuit Jasper eerst naar het noord-westen om vervolgens met een grote bocht aan de west-kant van de Rockeys naar het zuiden te gaan. Een prachtige rit met schitterende vergezichten met besneewde bergtoppen die glinsteren in de zon en op het spiegelgladde Moos Lake zie je het dubbel - prachtig!

Langzaam maar zeker komen we in een ander landschap, de bergtoppen wat meer op afstand, de valleien wat breder, ander groen en meer bebouwing. Op de rv-parken in deze omgeving zijn veel mensen uit Alberta ondergebracht, die moesten vluchten voor de branden.

In Clearwater staan we aan de Dutch Lake (nog uitzoeken waarom het zo heet), waar meer, nee: veel Nederlanders de weg naar toe gevonden hebben.

We gaan nog even naar de Helmcken Waterval (weer zo'n retourtje van 40+ km), met 141 mtr de 4e hoogste van Canada (Niagara: 53 mtr, maar uitgestrekter).

1. Noortje:
    12 mei 2023
    Ik zie het allemaal voor me, hoe jij het beschrijft 🤩
  2. Joke:
    12 mei 2023
    Heel mooi hoor, fijn om mee te genieten, indrukwekkend allemaal!
  3. Auli:
    Wat prachtige natuur!
  4. Grace:
    12 mei 2023
    Geweldig die waterval, zo mooi!
  5. Elke:
    12 mei 2023
    Wasser, Wald und Wildnis - Blauer Himmel und Annette und Bert im Urlaubs-Glück. Vielen Dank fürs "Mitfahren" dürfen
  6. Peter:
    Prachtig!
  7. Sylvia en Adri:
    12 mei 2023
    Wij zijn vandaag terug van onze vakantie. Wat dichter bij huis dan die van jullie, ha.
    Ik heb gelijk alles gelezen, zo leuk! Nu ga ik ook als toetje de foto's bekijken. Ga zo door.
  8. W.vanEngeland:
    12 mei 2023
    Met zulk mooi weer hebben wij het ook beleeft
    Bij ons was Lake Louise bevroren met een hoop sneeuw
    De vergezichten zijn heel mooi
    Veel plezier
  9. Leonoor:
    13 mei 2023
    Mooie reis! Bedankt dat ik het via jouw verhalen mag meemaken.