Voorjaar

12 mei 2023 - Lone Butte, Canada

Vanaf Clearwater langs de North Thompson River verder naar het zuiden, bij Little Fort rechtsaf en na twee uur komen we aan in Lone Butte (alleen de namen zijn al prachtig!), waar we na kilometers gravelpad ons nieuwe plekje vinden aan weer een idyllisch meertje, Fawn Lake, bij Zwitserse eigenaren.

Met een fris briesje loopt de temperatuur in de loop van de dag al op tot zo'n vijfentwintig graden. Het voorjaar schiet uit de grond - zou je kunnen zeggen - met nieuwe fris-groene bladeren van bijvoorbeeld berkenbosjes, die dan prachtig afsteken tegen de donkere naaldbossen. Het blijft genieten - maar ik heb mijn korte broek vergeten.

In de middag naar het gebied van de gouddelvers - nog zo'n stadje '100 Mile House', zo genoemd omdat het 100 mijl van de rivier aflag waar de 'verkenners' aan land gingen. Bij de '108 Mile Ranch' was een museum ingericht (gaat volgende week pas open, maar we kregen een complete rondleiding), een historisch ingericht huis en een kerk, veel oud landbouwgereedschap, enzo. Het verhaal gaat dat het huis nog 'haunted' is, omdat veel gouddelvers daar vermoord en bestolen zouden zijn, onder andere behulp van een prostituee. Het goud moet nog ergens verborgen zijn... Het gebied raakte destijds  verlaten, toen de goudprijs ineens kelderde.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ansems:
    13 mei 2023
    Wat een mooie reis(verhalen) maken jullie. En Bert, van een lange broek maak je met een schaar heel eenvoudig een korte broek.
  2. Bert Ormel:
    13 mei 2023
    Dank voor de tip!
  3. Joke:
    14 mei 2023
    Mooi verteld weer, mooie foto's.
  4. Leonoor:
    14 mei 2023
    Hebben jullie daar gezelschap van andere campers? Mooi verhaal over de historische plek. Goede reis en hopelijk kun je ergens een korte broek kopen.