Baas boven baas

13 mei 2023 - Whistler, Canada

Met een d-tour langs het Green Lake beginnen we aan een - dachten we - rustige reisdag naar Whistler, een bekend (winter)vakantieoord. We komen bij '70 Miles House' op Highw 97. Wat ruimer en minder dicht bebost. Waar de hellingen vaak zoveel bomen hebben dat het wel grassprietjes lijken, lijkt het nu soms op de beharing van een kalend hoofd. Halverwege de rit wordt het weer anders als we afbuigen naar Highw 99, waar we overigens in gebieden komen die geclaimd worden door de oorspronkelijke bevolking. Tot Whistler gaan we weer wat omhoog de bergen in.

We volgen tot Lillooet weer de Fraser rivier, die vanuit de Rockeys, na een grote bocht in het noorden, zuidwaarts gaat en bij Vancouver in de oceaan uitstroom. Fraserway is dus nog niet zo'n gekke naam voor ons camperverhuur bedrijf.

Ik kan niet beschrijven hoe prachtig de vergezichten, hoe hoog we boven de canyon reden met uitzicht op grote vlaktes aan de oever, hoe verrassend de kronkelweg. En daar kronkelt dan ook nog eens een spoorweg langs én er wonen mensen... We vroegen ons af of de Icefield Parkway (Banff - Jasper) wel de mooiste is, want deze weg is veel spectaculairder. Het oordeel schorten we nog even op, omdat we maandag de 'sea-to-sky'-route (Vancouver - Whistler) nog moeten doen (in omgekeerde volgorde).

Dit was niet zomaar een reisdag - dit was een feestdag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Thea:
    14 mei 2023
    Ik kan me jullie reactie “dit was een feestdag” zó goed voorstellen: de route is inderdaad adembenemend mooi en ik ben het met je eens dat hij zeker niet onderdoet voor de Icefield Parkway. Let op: er wacht jullie nóg een spectaculaire rit naar Vancouver ! Have a great day !
  2. Grace:
    14 mei 2023
    Wat een fantastisch mooi die foto's. De rust en stilte die de natuur uitstraalt. Wat moet dit genieten zijn voor jullie. Heerlijk ..... en jullie zijn er nog niet, er valt vast nog veel meer moois te zien. Veel plezier.
  3. Thea:
    14 mei 2023
    Ik zie nu net dat op een of andere manier een paar van mijn dagelijkse reacties niet vermeld staan. Is dus geen desinteresse, want ik heb volop meegenoten van jullie voor mij zo herkenbare reis !
  4. Maurice Fernandes Mendes:
    14 mei 2023
    Mooie verslagen Bert en wat geniet ik mee van jullie reis. Ik ben er nog nooit geweest en des te indrukwekender zijn jullie foto's en vergezichten. Annette, fijne moederdag gewenst. Groet, Maurice en familie.
  5. Joke:
    14 mei 2023
    Prachtig mooi verhaal en fantastische foto's.
    Wij genieten mee van jullie belevenissen!
    Goede ritten en genieten maar (L)
    Lieve groet van Jopie en ikke
  6. Leonoor:
    16 mei 2023
    Mooi verhaal. Ik geniet er ook van. Fijne reis.