De langste dag

16 mei 2023 - Nanaimo D, Canada

Vroeg op pad van Whistler naar de Horse Shoe Bay in Vancouver, per ferry naar Langdale (met een half uur vertraging), met de auto naar Earl Cove (tijd inhalen en maar net op tijd), met de ferry naar Saltery Bay, met de auto naar Powel River (en dan drie uur wachten), met de ferry naar Comox op Vancouver Island, met de auto naar de camping in Nanaimo- en nu zo gauw slapen. Dat heet vakantie.

Route over de Sea-to-Sky, langs de Sunshine Coast en over mooi water met mogelijk grote vissen. Wat mooie routes betreft moet de Sea-to-Sky -hoe mooi ook- het toch afleggen tegen de route langs de Fraser - die is grilliger en verrassender. We hebben dus een winner! De Sunshine Coast zal mooi zijn (en zon hadden we weer vandaag!), maar tussen de weg en de coast zat meestal minstens tientallen meters bomen, zodat we daar niet zoveel van gezien hebben. Wat wel verrassend was dat we de hele dag ergens in de verte wel witte bergtopjes zagen. Steeds prachtige vergezichten dus. Ook Vancouver Island bestaat uit een bergrug met witte topjes en een flink vlak gebied aan de oostkant. Grote vissen hebben we niet gezien - sterker nog: geen enkele vis gezien vandaag!

1. Sam & Ria:
    16 mei 2023
    Dit was een behoorlijke ride. Nu kunnen jullie lekker genieten van de natuur op Vancouver Island. Enjoy 😎
  2. Thea:
    16 mei 2023
    Jeetje, een hele wereldreis op 1 dag ! Pak wat rust en geniet van al het moois op het eiland !
  3. Joke:
    Wat veel op één dag!
    Mooie foto's weer, genieten dus!
    Dat jij durft Annette, zo'n collossale bak rijden, ik doe je dat niet na!
    Veel plezier en groetjes van 'ons'.
  4. Grace:
    16 mei 2023
    een lange zit in de auto, maar als ik de foto's bekijk ook geen straf, prachtig.
  5. Leonoor:
    17 mei 2023
    Spannend hoor, zo’n lange rit. De beloning zal Vancouver Island zijn. Het schijnt daar prachtig te zijn. Veel plezier!