Picture Butte

4 mei 2023 - Picture Butte, Canada

Na het oppikken van de camper in vrijwel een rechte lijn over Hwy 2 zo’n 200 km naar het zuiden naar onze eerste bestemming. Parallel aan de Rockies, waarvan we de besneeuwde toppen zien langs schuiven. Verder vrijwel alleen ein-de-lo-ze velden waar graan verbouwd moet gaan worden – maar er is een heel groot probleem: watertekort. De klimaatcrisis is hier ook voelbaar, het regent veel te weinig. Steeds meer moest men achterliggende jaren irrigeren – en je ziet dan ook soms wel tot 800 meter brede irrigatieapparaten, die vanuit een punt draaiend de velden besproeien.

Daarna een hartelijke ontvangst bij neven en nichten in Picture Butte, waarvan de ouders precies 70 jaar geleden daar naartoe geëmigreerd zijn – met z’n allen zijn we dus een gezelschap met heel veel jaren, en ook heel veel om uit te wisselen en weer op te halen.

1. Cootje Voogel:
    Wat gezellig! Geniet van de tijd bij de familie ❤️
  2. Margreet de Ree:
    6 mei 2023
    Nog meer familie dus. Geniet ervan nu het nog kan. Leuk dat jullie dit doen.🥰
  3. Thea:
    6 mei 2023
    Geniet van jullie familie reünie ! Het is altijd fijn om elkaar na zoveel tijd weer eens te zien !
  4. Janneke:
    Klinkt goed! Heb het fijn met de familie!! ❤️
  5. Leonoor:
    6 mei 2023
    Mooie ervaring met de familie!
  6. Joke:
    6 mei 2023
    Fijn Bert om weer te lezen hoe het gaat!
    Geniet van familie zolang het kan 👍
    Samen met Jopie dit gelezen!
    Liefs en groet, Jopie en Joke
  7. Grace:
    6 mei 2023
    Leuk zo op de van dag tot dag op de hoogte te blijven van jullie reis. Geniet van het samenzijn met de familie.
    Lieve groet, Grace en Felix
  8. Peter:
    6 mei 2023
    Veel plezier met jullie familie daar!
  9. Christine Nanlohy:
    6 mei 2023
    Wat leuk om te lezen dat de familie reünie ook onderdeel is van jullie avontuur in Canada. Enjoy!