Met z'n tweeën

7 mei 2023 - Banff, Canada

Na een geestelijke boost en lunch in de kerk drukken we nog een keer handen en zijn er bijna evenveel omhelzingen. We nemen afscheid van familieleden die ons zeer dierbaar zijn geworden en van onze reisgenoten Truus en Henk. We pikken de camper op en na nog een kort bezoek aan Aleid en Henk (Brouwer) beginnen we aan ons avontuur door West Canada.

We hebben vooral zichtbaar gemaakt, wat deze familie in zeventig jaren voor elkaar heeft gekregen. Ze hebben uiteindelijk 'goed geboerd' - zullen we maar zeggen. De verhalen over de ontberingen van deze migranten in de beginjaren zijn echter ook legio: armoe, slechte behuizing, hard labor en slechte beloning, etc. Met hard werken en mentaal sterk hebben ze zich er doorheen geslagen. Die mentale kracht blijkt onder andere ook uit het volgende voorbeeld: toen de jongens naar school moesten, geen andere kleren hadden dan een overall en een hemd, en zich realiseerden dat ze daarom wel eens gepest zouden kunnen worden, keken ze elkaar aan en zeiden: 'als ze beginnen dan pakken we de grootste samen aan'. En zo is het gelopen en was het in één keer klaar!

Na een voorspoedige rit staan we nu in Banff, in de Rocky Mountains, op een camping 'met een bergview', zonder wifi. Met z'n tweeën.

1. Ansems:
    8 mei 2023
    Mooie reis samen met de camper en hopelijk mooie foto's om een beetje te zien van de mooie dingen die jullie gaan zien
  2. Maurice Fernandes Mendes:
    8 mei 2023
    Wat een super leuke en mooie reis, is het nu al. Leuk al die familieleden om jullie heen die jullie waarschijnlijk al jaren niet gezien hebben. Onvoorstelbaar de grote van de boerderijen en hun aantal koeien. En jullie camper mag er ook wezen, wat een rijdende woonkamer zeg. Veel plezier samen, geniet van jullie reis en ontdekkingen and keep us posted. Enjoy.
  3. Joke:
    8 mei 2023
    Wat een mooie tijd hebben jullie gehad, om nooit te vergeten! Nu een nieuwe stek! Belevenissen waar jullie ons hopelijk weer van laat meegenieten, goede reis van 'ons twee', J en J.
  4. Grace:
    9 mei 2023
    Een geweldige tijd met familie samen doorgebracht nu een geweldige tijd met zijn tweetjes tegemoet gaan. Heel veel plezier en geniet van elkaar en van al het moois wat er op jullie pad komt. Lieve groet Felix & Grace
  5. Janneke:
    We lez(v)en met jullie mee! Hartelijke groet & liefs, Emile en Janneke
  6. Ingrid:
    9 mei 2023
    Hoi Bert en Anette, wat een mooie en bijzondere reis zijn jullie aan het maken. Erg leuk om de verhalen te lezen en de foto's te zien. groetjes Ingrid
  7. Thea:
    9 mei 2023
    Hoi Bert, heel herkenbaar je verhaal. Mijn Canadese vrienden zijn ooit net zo begonnen in Lethbridge, gezin met 11 kinderen …. Maar ook “goed geboerd” door keihard werken.
    En nu zijn jullie in het lieflijke Banff, het begin van de adembenemend mooie rondreis. Vergeet onderweg Peyto Lake niet ! Groetjes aan Annette en …… vooral genieten !
  8. Leonoor:
    10 mei 2023
    Hoi Bert en Annette,
    Wat een fijne ervaringen hebben jullie meegemaakt met jullie familie. Hardwerkende mensen die het voor elkaar hebben gebokst ondanks de ontberingen in de beginjaren van hun verblijf in Canada. Ik vind het ontzettend leuk dat jullie hun verhalen met ons hebben gedeeld. Jullie trekken nu alleen met z’n tweeën verder en ik weet zeker dat jullie ook opwindende verhalen zullen vertellen en wilt delen.👍🏼